Rosnące zainteresowanie wykorzystaniem kampanii mailowych na potrzeby firm sprawia, że coraz trudniej jest przygotować wszystko w taki sposób, aby rzeczywiście było interesujące dla potencjalnego klienta. Na szczęście zawsze można sprawdzić email marketing podstawy i dowiedzieć się, co można poprawić, aby maile charakteryzowały się większą skutecznością. Jest to o tyle ważne, że wysyłając dobrze przygotowane maile można osiągnąć wysokie przełożenie na zainteresowanie ofertą nawet przy niewielkiej bazie adresów. Łatwo sobie wyobrazić jak duże efekty mogłoby to przynieść w sytuacji, w której korzystałoby się z odpowiednio rozbudowanej bazy adresów. Niezależnie zatem od tego jak duże ktoś ma doświadczenie w kwestii marketingu mailowego, zawsze opłaca się przejrzeć email marketing podstawy bo istnieje duże prawdopodobieństwo, że coś się pominęło. Dodatkowo niektóre zachowania internautów ulegają zmianie, przez co warto co jakiś czas unowocześnić gotowe mailingu, aby zwiększyć ich skuteczność.