Współczesny marketing budzi w ludziach rozmaite skojarzenia. Większość ludzi nie zdaje sobie nawet sprawy, jak wiele technik marketingowych jest w użyciu i jak często mamy z nimi styczność, chociaż nawet o tym nie wiemy. Reklamy są wszechobecne. Widzimy je na ulicach, w Internecie, w telewizji i w radio. Szczególnie radiowe są wyraziste, ponieważ zasadzają się na założeniu, że aby dotarły do odbiorcy, to muszą być głośne. Innym rodzajem techniki są kampanie mobilne. Jeszcze innym jest masowa wysyłka SMS-ów i wiadomości mailowych. Do tego dochodzą reklamy, które możemy obserwować na bilbordach. Wszystko to, od zwykłych reklam w telewizji i Internecie, po kampanie mobilne wykorzystujące wiadomości tekstowe i obrazkowe, ma tylko jedno zadanie: dotarcie za wszelką cenę do potencjalnego klienta. Trudno o branże bardziej konkurencyjną niż marketing: gdy tysiące firm chce dotrzeć do klientów, musi się to zakończyć bezwzględną walką o przetrwanie. Techniki marketingowe, które wychodzą z walki obronną ręką, są tymi, z którymi najczęściej stykamy się w życiu.